Direktlänk till inlägg 6 januari 2016

I had a plan.

Av asabovesobelow - 6 januari 2016 02:50

Svävar iväg i fantasier ofta, det ter sig naturligt. Speciellt kärleksfantasier, planer och rosaskimrande scenarion.


Du har redan hunnit vara min framtida man, jag har hunnit vara den tjejen som du slutade leka runt för och stagade dig med. Vi bor i New York, jag flyttade till dig och vi är världens mest självklara par. För att vi helt enkelt gillar varandra riktigt jävla mycket. Mina fantasier grundar sig inte bara på känslan när jag träffar någon, utan det ligger alltid två kartor bakom allting. Min egen, och den andra personens. Ser jag inga direkta anknytningar så finns det egentligen inget att fantisera om. Men här.... här. Vi kunde helt enkelt inte ha gått förbi varandra, vi GILLADE varandra så for vi såg varann.


När man tittar på man/kvinna/kärlek och två kartor så tittar man på sol/måne/venus/mars och aspekterna dem emellan. De bästa är om mannens Venus/Måne (vad han ser som sin kvinna) är i aspekt med kvinnans Venus/Måne (den kvinna hon är). Vice versa med kvinnans mars/sol (hennes manprototyp) ska hamna i aspekter med mannens planeter. Även Mars/Venus aspekt är viktigt ur en sexuellt synpunkt. Vidare bringar alla Måne/Venus aspekter sinsemellan en närhet, ömhet och djup kärlek. Om inte man kan hitta exakta aspekter så är det åtminstone bra om planeterna hos båda är i samma tecken. Typ hans Venus är i Oxen, och hennes Måne är där. Då är det väldigt bra.


Till exempel om en man har både Venus/Måne i vatten, så förväntar han sig otrolig mycket emotionellt attachement från kvinnan i hans liv. Har hon sina Venus/Måne i typ luft/jord så är hon främst en pragmatisk och kommunikabel kvinna, vilket kommer att göra honom otroligt frustrerad, eftersom han inte ser tillräckligt med känslor hos henne.


Och när man fastnar för varandra på det sättet, när man inte känner varandra sedan innan, så är det alltid ett par personliga planeter som faller på varandra. Annars hade man inte reagerat på den personens uppenbarelse hur som helst.


Det var som en dröm. Sådant som hände i högstadiet. Man gick förbi varandra i vimmlet, råkade mötas med blickarna och sen gick hela kvällen ut på att hitta till varandra. Gjort betydligt lättare än sagt, som det brukar vara när det väl gäller. Att det aldrig sker annars. Han tog tag mig när jag gick förbi, komplementerade mitt utseende och sedan var det igång. Vi hade setts förut, vi kände varandra instinktivt. Vi trivdes med varandra omgående, det fanns inga tveksamheter. Under kvällen när vi gick hand i hand så hann jag tänka ett par gånger "jag älskar dig vad fan". Det var så självklart bara. Jag var självklart inget undantag för kvällen, för honom är varje utekväll kvinnor och kvinnor i en oändlighet. Men vi gillade varandra. Jag gillade honom och han gillade mig. Varför?


Går hem på morgonen, frågar direkt efter födelsetid, skäms inte ens längre. Och självklart faller hans Måne-Venus trigon precis på min egen Venus-Måne trigon, men spegelvänt. Dvs där min Måne står i tvillingarna, står hans Venus, och där min Venus står i vågen, står hans måne. Precis på pricken. Dessutom aktiverar vi varandra månnoder vilket brukar tala för att man träffats i tidigare liv, och att mötet är ödesbestämt, då man inte kunde avsluta sitt sist det varade.


Vidare ligger både hans sol och mars i Oxen, mina egna sol och mars motsvarar detta i Jungfrun. Yttersta planterna; Saturnus, Jupiter och Uranus binder samman en del av våra aspekter. Ja.... det är ultimat. Vi är inte bara otroligt lika, vi gillar varandra genuint och mycket. Hans prototyp av kvinna är vad jag kan förmå mig att vara, och han kan vara det jag behöver. Synd att vi bor på olika sidor av jordklotet bara. Det är en härlig klassiker.


Men jag kommer aldrig att tröttna, kommer aldrig att tröttna på att utforska människor via astrologi. Må jag aldrig hitta the one så att jag kan fortsätta göra det i en oändlighet. Vem kunde tro att det finns så många män i den vida världen. Vem kunde tro det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av asabovesobelow - 11 augusti 2016 18:56

När jag första gången fick höra om utmaningen att plita ner 100 saker som man vill uppnå i livet, så blev jag både ledsen och skrämsen. Detta var för två veckor sedan när jag gick till affären och grät samtidigt för att mina dopamindepåer var helt ur...

Av asabovesobelow - 10 juni 2016 19:28

Qbit är gamet. Önskar att musiken alltid lät och kändes så här.   Hur känns det?   Välmåendesuckar, musikens flow genomsyrar hela kroppen och orden flödar genom sinnet, melodin leker utanpå och innaför. Mer uppmärksam, tuggar till lite då och...

Av asabovesobelow - 2 juni 2016 21:12

Vet inte varför jag är en så romantisk själ. Borde vara mindre så, men ascendenten är en stark faktor. Hos alla. Ens ascendent är ett av trion som utgör ens persona. Dit räknar man sol, måne och således asc. (din är oxe, oxe, stenbock om du ville vet...

Av asabovesobelow - 10 maj 2016 21:32

Åt precis den värsta carbonaran jag någonsin har smakat. 165 kronor. Otroligt ovärt. Less på att vara i singular. Ja, singular. Inte för att jag inte tycker om det, men less på att inte få kramas och stå tätt, tätt intill. Hålla hand och andas in var...

Av asabovesobelow - 8 maj 2016 20:39

Här kommer en rusrapport som egentligen borde ha utspelat sig vid ett annat tillfälle. Och som jag egentligen inte skulle ha skrivit ner här men wtth.   Dvs inmundigandet av substansen skulle ha skett på säg en festival eller annan fet tillställn...

Skapa flashcards