Direktlänk till inlägg 4 mars 2015

everybodysgonnadie

Av asabovesobelow - 4 mars 2015 23:03

Skulle jag klara av att dö? Skulle jag kunna hantera den vetskapen? Ledsamheten över att inte få vara med längre, få uppleva ny musik och världshändelser. Hur skulle jag hantera en Kristian Gidlund situation?  Jag skulle fördärva mig så klart. Bli känd så snabbt som möjligt. Få morfin utskrivet i stora mängder och ta alla droger jag kom över. Vältra mig i det hela tills ingen var intresserad. Dö ifrån med värdighet, med vetskapen om hur mycket smärta och saknad jag skapar. Vältra lite till. Hur mitt vackra jag, mitt fantatiska själv, så oförtjänt ung och fantastisk, måste försvinna tidigare än väntat. Fy fan vad jag skulle suga musten ur det hela. Och jag hade haft rätt till det. För jag hade ju varit döende. Ung och fantastisk.


Jag skulle vara så avundsjuk. På Melisa. På att hon får vara kvar. På alla 89:or. Jag hade varit för ung. Men jag hade tagit det med en värdighet som hade varit så falsk och genomträngande att människor hade velat hata mig, men inte kunnat, för att jag är döende. För att jag dör ung och det är orättvist.


Jag tror att jag hade kunnat hantera det. Martyrdöden. Vad jag hade plågat alla i min omgivning.


Det började med en öl. 6,2 %. Sen ett glas vin. En öl till. En fyra Irish. En till överstark öl. Ett glas vin. En gin och tonic. Och en öl till.


Hur klarar mitt system av det ens? Det är så oerhört mycket alkohol.


Vi lever. Vi föder barn. Oavsett vilket år eller tionde det är. Allt är som det brukar vara, Men jag står utanför det, inte för barngrejen, tro inte det. Inte därför. För att jag ser över allt det. Jag är inte din random närmsta vanlig tjej. Och kommer aldrig att vara det. Redan nu har jag det som många människor saknar. Kunskapen. Förståelsen. Och med åren kan det bara bli bättre.


Om inte jag dör ung.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av asabovesobelow - 11 augusti 2016 18:56

När jag första gången fick höra om utmaningen att plita ner 100 saker som man vill uppnå i livet, så blev jag både ledsen och skrämsen. Detta var för två veckor sedan när jag gick till affären och grät samtidigt för att mina dopamindepåer var helt ur...

Av asabovesobelow - 10 juni 2016 19:28

Qbit är gamet. Önskar att musiken alltid lät och kändes så här.   Hur känns det?   Välmåendesuckar, musikens flow genomsyrar hela kroppen och orden flödar genom sinnet, melodin leker utanpå och innaför. Mer uppmärksam, tuggar till lite då och...

Av asabovesobelow - 2 juni 2016 21:12

Vet inte varför jag är en så romantisk själ. Borde vara mindre så, men ascendenten är en stark faktor. Hos alla. Ens ascendent är ett av trion som utgör ens persona. Dit räknar man sol, måne och således asc. (din är oxe, oxe, stenbock om du ville vet...

Av asabovesobelow - 10 maj 2016 21:32

Åt precis den värsta carbonaran jag någonsin har smakat. 165 kronor. Otroligt ovärt. Less på att vara i singular. Ja, singular. Inte för att jag inte tycker om det, men less på att inte få kramas och stå tätt, tätt intill. Hålla hand och andas in var...

Av asabovesobelow - 8 maj 2016 20:39

Här kommer en rusrapport som egentligen borde ha utspelat sig vid ett annat tillfälle. Och som jag egentligen inte skulle ha skrivit ner här men wtth.   Dvs inmundigandet av substansen skulle ha skett på säg en festival eller annan fet tillställn...

Ovido - Quiz & Flashcards