Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Att anpassa sig efter mannen.

Av asabovesobelow - 15 maj 2015 09:47

Det bästa med astrologi är den informationen som en sitter på om andra människor, som de ofta inte ens själva känner till fullt ut. De känner på sig ofta vilka problem som kan finnas, och vad man så att säga består av, men sällan kan man pinpointa det till exakta egenskaper. Ofta förskönar man sina brister för att inte rubba sin självbild. Vi människor är komplicerade varelser, och göra ofta konstiga saker, för att inte rubba någon form av identitet som vi byggt upp. Samma sak gäller till exempel vilken typ av tjejer/killar som man attraheras till. Man vet det när man ser den personen, eller får se den röra sig, men man kanske inte alltid kan beskriva det i detalj. 


Som tur är, så kan jag det. Det är på gott och ont brukar en del av mina vänner säga, då många tycker att jag är "falsk" och "manipulerande", samt "hur orkar du ens", när jag börjar anpassa mig utefter vad jag tror mig veta killen i fråga gillar. Som tur är ju, så är vi funtade på det sättet, att våra prototyper av vad vi gillar, drar oss till och låter oss möta personer som faktiskt kan leva upp till dessa förväntningar, utan att behöva spela nämnvärt. Dvs, vi går istället förbi människor som inte besitter de egenskaper som vi letar efter.


Naturligtvis händer det då och då att man råkar på människor som inte alls gillar ens typ, och har en helt annan bild av vad en "perfekt partner" är. Det händer ofta via nätdejting, då man förlorar chansen att approchera en person som man faktiskt oberserverat på riktigt. Ett exempel på det var när jag var på dejt med en man som hade både Venus och Månen i eldiga tecken (Skytten respektive Lejonet). Jag har tidigare gått igenom att en mans "prototyp" av en perfekt kvinna, förankarar sig i två idealbilder. Den första är rent utseendesmässig, samt även givetvis mimik, osv. Vad man attraheras av helt enkelt. Det är stilen kvinnan har. Och det är Venus som står för den biten. När man sedan väljer att sin partner, kanske en framtida fru, eller någon att dela livet med, så går Månen in och styr om. Månen är prototypen för fru och mamma kan man säga, hur väl man kommer överens i det vardagliga livet, och vad man förväntar sig av sin partner hemma. Dessa två planeter kan stå i  helt olika tecken i en mans horoskop, vilket är vad som bidrar till att man ofta väljer en kvinna till följd av en första anblick, och inser sedan att detta var ju inte alls vad jag vill ha. 


Hur som helst. Mannen jag träffade hade alltså sin Venus i Skytten, och månen i Lejonet. Hans typ av kvinna är inte bara den som syns mest i rummet och är mest effektfull, utan hon är även oerhört självsäker, utan ett uns av tvekan i sina svar. Självständig, utmanande, banbrytande, orädd, äventyrlig, störst, bäst och vackrast helt enkelt. Oerhört effektfull och ska trivas i rampljuset. Jag kan ju till viss del imitera den typ av kvinna, men det kommer så extremt onaturligt för mig, då jag nästan saknar eld helt i mitt horoskop. När jag pratar med människor, så har jag till exempel en tendens att titta åt sidan, uppåt eller någon annanstans när jag funderar på vad jag ska säga härnäst. Det är ett typiskt kräftdrag, som ger en drömlikfeeling. Detta är en typ av mimik som är direkt oacceptabel hos en kvinna med mycket eld i sig. Hon håller utmanande kvar blicken under hela samtalet. Jag kan kämpa med det i en oändlighet, men det kommer kräva så mycket ansträning från min sida, att jag inte ens kommer kunna prata. Kort och gott, så sågs vi aldrig mer efter två dejter, jag och ovannämnda man. Jag var helt enkelt inte hans typ, och betedde mig på ett sätt som inte var attraktivt för honom. 


Denna typ av teater spelar jag ofta, eftersom jag dels tycker att det är roligt att få män på fall, och det är även ett sätt att utforska mina astrologikunskaper på. Igår fick jag ännu en tung roll att utföra. Denna man drogs av till synes oförklariga skäl till mitt utseende, när jag bara gick förbi honom. Jag var helt osminkad och hade på mig ganska alldagliga kläder. Dras någon till bara ens utseende (ASC), alltså första anblicken, så skulle jag förvänta mig en Venus i Kräftan, eller åtminstone vatten. Men här upptäckte den hårdaste och iskallaste StenbockVenus. Vad är kärlek/relationer/uttryck för kärlek i den kalla och seriösa Stenbocken? Skit. Helt enkelt. Venus gillar nöjen, mjukhet, charm och dylika bestyr, medan Stenbocken styrs av Saturnus. Saturnus är fader Tid som lär oss läxor, försenar och förstenar allt i sin närhet, och är helt enkelt iskall och sjukt jävla seriös. Så en man som har den typ av Venus dras till rätt allvarliga och strikta brudar. Sådan som ser ut att komma direkt från kontoret.


En Venus i ett jordtecken generellt sett, gillar praktiska, seriösa, logiska och "hemvänliga" kvinnor. Hon ska liksom inte ha köpt fisken för att den "såg söt ut", utan för att det var det mest prisvärda i affären. Man ska följa upp sina ord med logiska och rimliga resonemang. Hon ska kunna rodda upp hemma och skapa en atmosfär av hemtrevlighet, där allt funkar, samt räkna ihop slant för slant för att sätta upp en tydlig budget. Hon gör vardagen enkel och treclig för mannen. Hon är rationell, mjuk och framför allt, varken särskilt sprallig eller högljudd. Hon är bekväm. Och män med jordliga Venus tar låååååång tid på sig att vänja sig vid en kvinna, allt i sakta mak. När det handlar om Stenbocken blir allt ovanstående även färgat av strikthet, kylighet och seriösitet. Man ska bete sig litegrann som Isdrottningen. 


Dels ska man se väldigt strikt och konservativ ut, inga färgglada kläder här inte. Gärna kavaj eller en svart, klassisk blus, till mörka byxor. Man ska inte komma med några plötsliga utfall eller idéer, eller ens prata särskilt mycket för den delen. Pratar man så ska man pratar väldigt lågt och ge konkreta svar. Man ska röra sig mycket långsamt och koncist. Ja. Det var svårt kan jag säga. Vid första träffen så betedde jag mig som mig själv, och det var verkligen inte uppskattat. Så vid tredje träffen bestämde jag mig för att gå in i rollen helt. Jag har aldrig varit så tyst i hela mitt liv. Vår kommunikation gick ut på att jag långsamt nickade eller skakade på huvudet, med ett par sekunders fördröjning, än vad jag brukar reagera. Allt jag sa hade att göra med vilket seriöst jobb jag har och hur ansvarsfull jag är. Jag rörde mig knappt och betedde mig som att jag vore nedkyld och har ingen möjlighet att göra några utsvävande rörelser. Fullpott tyckte han, kunde knappt slita blicken från mig och "kunde inte förstå varför du är så jävla sexig". Ja, jag spelar bara din ideala typ av kvinna, det som du blir attraherad av, så kanske därför. Men att sitta tyst i flera timmar gick ju minst sagt direkt emot min natur. Började prata högljutt med mig själv när jag gick därifrån, samt skutta fram. Brast dock på slutet när vi skulle skiljas åt, och jag borde väntat iskallt på att han skulle ge mig en kram eller kindpussa, eller whatever. Hoppade in i en självvald kram, han såg minst sagt bestörd ut. Vem fan är du kvinna och vad har du gjort med henne som jag precis spenderade flera timmar mer. Svårt. Och roligt på samma gång. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av asabovesobelow - 11 augusti 2016 18:56

När jag första gången fick höra om utmaningen att plita ner 100 saker som man vill uppnå i livet, så blev jag både ledsen och skrämsen. Detta var för två veckor sedan när jag gick till affären och grät samtidigt för att mina dopamindepåer var helt ur...

Av asabovesobelow - 10 juni 2016 19:28

Qbit är gamet. Önskar att musiken alltid lät och kändes så här.   Hur känns det?   Välmåendesuckar, musikens flow genomsyrar hela kroppen och orden flödar genom sinnet, melodin leker utanpå och innaför. Mer uppmärksam, tuggar till lite då och...

Av asabovesobelow - 2 juni 2016 21:12

Vet inte varför jag är en så romantisk själ. Borde vara mindre så, men ascendenten är en stark faktor. Hos alla. Ens ascendent är ett av trion som utgör ens persona. Dit räknar man sol, måne och således asc. (din är oxe, oxe, stenbock om du ville vet...

Av asabovesobelow - 10 maj 2016 21:32

Åt precis den värsta carbonaran jag någonsin har smakat. 165 kronor. Otroligt ovärt. Less på att vara i singular. Ja, singular. Inte för att jag inte tycker om det, men less på att inte få kramas och stå tätt, tätt intill. Hålla hand och andas in var...

Av asabovesobelow - 8 maj 2016 20:39

Här kommer en rusrapport som egentligen borde ha utspelat sig vid ett annat tillfälle. Och som jag egentligen inte skulle ha skrivit ner här men wtth.   Dvs inmundigandet av substansen skulle ha skett på säg en festival eller annan fet tillställn...

Ovido - Quiz & Flashcards