Alla inlägg den 22 februari 2012

Av asabovesobelow - 22 februari 2012 01:49

Det ringde en liten klocka idag. Den där lilla klockan som har ringt sedan augusti månad skramlade till idag. Vad klockan vill? Den vill påminna mig om en väldigt stark månkonjuktion (och merkurius också). Dem vill påminna mig hur starkt jag kände (känner) för den här killen redan från början, nästan från dag ett. Trots att jag visste att han har flickvän (och jag hade pojkvän då också). Men det går inte att ta miste på, vi skulle passa fantastiskt ihop.


Soloxe och soljungfru (jordelement båda, och tecken av samma element hittar ALLTID någonting gemensamt. dessutom är oxar lite av mitt öde och min svaghet) och så måntvillingar båda två (konjuktionen). Min merkurius hemma i jungfrun, hans i tvillingarna (också hemma i sitt tecken). Vidare; min venus i vågen (hemma), hans venus i oxen (OCKSÅ hemma). Min mars i jungfrun, hans i kräftan (fantastisk kombo, då jungfrun och kräftan är en av dem få kombinationer som klickar på en gång). Vidare kommer dem högre planeterna som är mindre relevanta, men även där hamnar hans mars på min jupiter, och hans uranus, neptunus och saturnus i mitt sjunde hus (fast det är väl inget speciellt, alls som är födda mitt år har sina planeter där).


Och jag går runt och har mig över någon pojke som jag tror att jag tycker om, bara för att han råkar vara söt och heta mitt favoritnamn. När jag i själva verket är hjälplöst förälskad i vad man kan säga är nu en av mina goda vänner. En god vän som är upptagen. Väääldigt upptagen, som jag nämnt tidigare så har han och hans flickvän en sol (hans) måne (hennes) konjuktion. Dem har ett starkt band. Men jag och han är pefekta tillsammans. Och jag går runt och beter mig som om någon annan än honom spelar någon roll. Varje gång jag har kontakt med honom (ofta nog, kanske oftare än jag borde), märker jag hur lätt vi har det med varann. Det finns inga missförstånd, inga konstigheter, det bara kommer helt lätt... som det ska. I'll be gone.. in a day or two.


Någon dag kommer jag att stå där med honom, och han med mig, och vi kommer att vara lyckliga. Så här starka samband i ett horoskop går inte obemärkta förbi (hoppas jag). Säg vad ni vill säga, men det är karma det här. Vi har så många punkter i våra kartor som stämmer att den enda slutstationen för oss är med varandra. Han vet det. Han tror det. Han gissar sig till det. Jag vet det. Jag vet det. Jag är en astrolog, jag vet allt jag behöver veta.


Godnatt hörni, jag ska komma ner till jorden och erkänna att jag har en forskningsmetodtenta nu på fredag som jag verkligen behöver plugga till, och det kommer jag att göra nu innan fredag. Alla tankar på min lilla, söta granne ska åt helvete. Det är över nu. Innan det ens började. Lika bra det. så kan jag fokusera alla mina tankar på min goda vän som jag är hopplöst kär i. Och alkohol, låt oss inte förglömma min allra bästa vän , alkohol.

Ovido - Quiz & Flashcards