Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

gloomywednesday.

Av asabovesobelow - 23 februari 2012 00:35

Ikväll har jag roat mig med mitt vanliga sällskap beståendes av en fisk, en oxe, en vattuman och mig själv i form av en jungfru (ja, jag håller koll på vilka soltecken mina vänner har, och inte bara soltecken, jag kan deras astrologiska kartor utantill).


Jag har ofta funderat på hur det kommer sig att våran kvartett kommer så fantastiskt bra överens, och det finns ett astrologiskt svar till det. Jag tar mest upp månen och sol då det är dessa planeter som utgör kärnan för ens personlighet, vad man består av så att säga. Merkurius är sättet man uttrycker sig på, venus är ens smak, mars är hur man väljer att använda sig av sin energi, sen kommer dem högre planeterna. Således är sol och måne den kärnan som utgör en som person.


Vi har mig; en soljungfru och en måntvilling, jord och luft blandat. Man brukar säga att dem aktiva elementen, pluselementen är eld (vädur, lejon, skytt) och luft (tvillingar, vågen, vattuman) och dem "negativa", passiva, även magnetiska elementen är vatten (kräfta, skorpion, fiskar) och jord (oxe, jungfru, stenbock). Nu handlar det inte om att dem som tillhör jord och vatten elementen är passiva eller negativa, utan snarare att dem tar emot och omarbetar energi, medan eld och luft elementen sänder ut energi.


Alltså; i mitt gäng, är vi två flickor (inklusive mig) och två pojkar (vi är inga par, en av pojkarna har en flickvän, det är även honom jag är hjälplöst förälskad i. Drama någon? Månkonjuktion någon?). Den astrologiska förteckningen över oss ser ut som följande: Jag är en soljungfru och en måntvilling, den andra tjejen är en fisksol och lejonmåne, en av killarna är en solvattuman och en månlejon, och andra killen är en soloxe och måntvilling. Intressant eller hur? Vi fyra utgör en intressant kombination, speciellt vad gäller månar. Två lejonmånar (tjej, kille) och två tvillingmånar (tjej, kille), luft och eld, båda väldigt energiska element, vilket ger oss den här högljudheten som alla utanför vårt gäng stör sig på men som vi inte kan låta bli, och som kommer så naturligt (det är sjukt, vi kan sitta på ett café och diskutera ett av våra vanliga ämnen, och helt plötsligt tittar jag runt och ser hur folk bara stirrar ont på oss, och inser att vi skrattar och pratar aaaaalldeles för högt).


Vidare har vi två jordsolar (jungfru och oxe, tjej och kille), en luftsol (vattuman) och en vattensol (fiskarna). Det finns inga element som saknas bland oss fyra. Tillsammans utgör vi alla fyra elementen, vilket gör att vi tillsammans känner oss rätt så fullbordade. Framför allt är det väsentliga som jag nämnde tidigare i det här fallet, just månarna. För att solen symboliserar endast hur man själv känner sig, den här innersta essänsen av en. Jag är en soljungfru, jag känner mig lugn, jordisk och analytisk, men jag framstår inte som det inför andra människor. Varför? Jo, framför allt är det ascendeten (utseendet och sättet, här kommer vi inte på hussystem som jag inte ens börjat gå igenom) som spökar och ger människor som inte känner mig väl fel uppfattning om mig. Men mina vänner har tagit sig förbi mitt första hus (det första man märker och känner av när man träffar någon ny) och känner framför allt av min måne som symboliserar det jordliga liv vi lever, dvs våran fysiska kropp (den som våran mor gett oss, därför är är månen även en representant för modern i astrologin), månen symboliserar våran vardag, våra liv. Hur vi är i verkligheten kort sagt. Därför är det helt häpnadsväckande att dem absolut bästa vännerna jag har är två månlejon, och en måntvilling precis som jag själv. Vi fyra smälter ihop med hjälp av våra månar, och utgör denna härliga kombination som gör att vi faktiskt är riktigt goda vänner, trots omständigheterna (vi umgås som två par, trots att vi inte är det).


En annan fantastiskt intressant sak som jag märkte när jag slängde ihop en synastri (man lägger ihop två eller fler kartor för att se hur människor passar ihop astrologiskt sett) på mig själv, min mamma och min mormor. Föreställ er min häpnad när jag såg att ALLA vi tre är måntvillingar. Dessutom ligger min och mormors månar i konjuktion (jag har alltid känt att hon förstår mig som ingen annan), och mammas ligger i den sista dekaden (jag kommer gå igenom dessa någon dag också) på tvillingtecknet, men likt förbannat ligger den där, i tvillingarna precis som min måne gör, och mormors.


Sen har jag även upptäckt, efter en noggran genomgång av kartorna för dem människor som verkligen betytt något för mig, att dem flestas månar hamnar i vattumannen, som också är ett lufttecken, precis som min egen måne. Astrologi får verkligen en att tappa andan ibland. Jag tycker att måntecken är betydligt intressantare än soltecken, och för kvinnor är det oftast deras måntecken som representerar dem (månen symboliserar kvinnan i astrologin). så om ditt stjärntecken är fisk och du känner bara... det där stämmer inte in på mig alls, så behöver du helt klart veta ditt måntecken och får svar på alla frågor.


Sådärja, dags för lite sömn kanske? eller vad säger ni? jag är ju som tidigare nämnt en nattuggla som aldrig kan komma iväg tills sängs i tid. Dessutom har jag haft en fruktansvärd vecka med allt vad killar och kärlek heter. men det tar vi nästa gång. godnatt hörni!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av asabovesobelow - 11 augusti 2016 18:56

När jag första gången fick höra om utmaningen att plita ner 100 saker som man vill uppnå i livet, så blev jag både ledsen och skrämsen. Detta var för två veckor sedan när jag gick till affären och grät samtidigt för att mina dopamindepåer var helt ur...

Av asabovesobelow - 10 juni 2016 19:28

Qbit är gamet. Önskar att musiken alltid lät och kändes så här.   Hur känns det?   Välmåendesuckar, musikens flow genomsyrar hela kroppen och orden flödar genom sinnet, melodin leker utanpå och innaför. Mer uppmärksam, tuggar till lite då och...

Av asabovesobelow - 2 juni 2016 21:12

Vet inte varför jag är en så romantisk själ. Borde vara mindre så, men ascendenten är en stark faktor. Hos alla. Ens ascendent är ett av trion som utgör ens persona. Dit räknar man sol, måne och således asc. (din är oxe, oxe, stenbock om du ville vet...

Av asabovesobelow - 10 maj 2016 21:32

Åt precis den värsta carbonaran jag någonsin har smakat. 165 kronor. Otroligt ovärt. Less på att vara i singular. Ja, singular. Inte för att jag inte tycker om det, men less på att inte få kramas och stå tätt, tätt intill. Hålla hand och andas in var...

Av asabovesobelow - 8 maj 2016 20:39

Här kommer en rusrapport som egentligen borde ha utspelat sig vid ett annat tillfälle. Och som jag egentligen inte skulle ha skrivit ner här men wtth.   Dvs inmundigandet av substansen skulle ha skett på säg en festival eller annan fet tillställn...

Ovido - Quiz & Flashcards