Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

vartärastrologen. härärhon!

Av asabovesobelow - 16 februari 2015 20:52

Jag glömmer ofta bort att jag är en astrolog. Att min patetiska värld innehar också ett uns magi. Ett uns planetarisk magi.


När jag var yngre brukade jag ofta dagdrömma med temat "make a wish" och en av mina absoluta favorit drömönskningar var möjligheten att på förhand veta vad en person tycker om en, genom att alla människor i ens omgivning som man har haft kontakt med, skulle ha någon form av aura runt sig som gnistrar i olika färger, i förhållande till deras faktiska åsikt om mig. Denna superkraft skulle jag då använda för att veta vilka av mina crushes som gillade mig tillbaks och inte. Det eftersom det var på den tiden, sällsynt, att någon skulle uttrycka ömsesidig sympati åt mitt håll. Så, om personen skulle ha en röd aura runt sig, så fann han mig attraktiv. En gul, skulle indikera att han genuint njuter av min närhet. En orange aura skulle då bekräfta båda känslorna. Hade en hel färgskala till detta fenomen.


Som tur är fick jag tillgånng till denna superkraft för cirka 5 år sedan. Jag kan se en människas essens. Eller snarare tidens essens. Och det berättar allt för mig, både om hur personen ifråga kan komma att förhålla sig till min uppenbarelse, och hur personen är funtad i sig själv. Det är en gåva, min kunskap, och jag ångrar att jag inte redan idag ägnar varje vaket moment åt den.


Hur som helst, mitt i allt detta svammel, så vill jag göra en astrologisk prognos inför närmsta period. Jag behöver nämligen lite artiklar till min hemsida. 


Den 16 februari 2015 bjuder på, rent övergripligt, en hel del planeter i fiskarna. Både mars, venus, neptunus och snart även solen hushåller just nu hemma hos drömlike Neptunus. Vad gör det? Det ger framför allt en extrem otvetydighet. Vart ska jag och varför ska jag ens dit? är den stora frågan som plågar alla. Man har svårt att aktivt jobba mot något konkret mål, utan drömmer och fantiserar gärna istället om saker och ting. Tydlighet här är svårt. Handlingkraftigheten är inte bara i botten, den är dränkt i känslor, förnimmelser och sensationer. Man kan överlag vara väldigt känslig, men även väldigt mjuk, kärleksfull och sensuell. Man kanske vill krama någon väldigt, väldigt länge och kan lätt finna sig i att gråta till alla orättvisor i världen (man är helt enkelt robin galin). Just idag och sedan ett par dagar tillbaks, är månen i Stenbocken; det ger en ganska seriös, rationell reaktion på händelser runtomkring en. Man försöker göra det man borde, lösa problemet, och vill gärna bete sig disciplinerat och duktigt. Man känner sig ansvarsfull kort och gott.


Om en vecka eller två dock, lagom mot att februari mynnar ut, så kommer en radikal förändring att ske. Det är som om människorna kommer att börja vakna upp från det vinteridé som vi har varit i den senaste månaden. Nu kommer det tas tag i saker och det är läge att sätta verk av alla tidigare fantasier man sysslat med under februaritid. Det kan hända många plötsliga, oväntade saker och förändingar. Mycket aktiv period på intåg helt enkelt. En sensationellt aktiv period i både relationer/kärlek/jobb och framför allt ens handlingar, och vad man lägger sin energi på. Och energi kommer man att ha mycket av. 


Denna aktivitet och driv kommer att börja vakna till liv runt den 21/2, och hålla på i rätt så exakt två månader, fram till slutet på april, i stora drag. Runt början till mitten på mars kommer själva peaken att updagdas, det förvånar mig då inte om något våldsamt och krigsbenäget sker i världen, eller att man på något sätt uppmärksammar krigföring och konflikter tydligt. Runt denna period kan även plötsliga förändringar i ens relationer och då framför allt kärleksrelationer att uppkomma. Det behöver inte alltid vara uppbrott, men det är inte en lugn period, utan något oväntat kommer att ske på något sätt. Hela mars kommer hur som helst att vara en turbulent period för många, men det är även på många sätt en tursam och trivsam, turbulent period, om man bara lägger manken till. Mentalaktiviteten kommer att vara på topp, många okoventionella ideer kommer att besöka ens huvud, för att sedan sättas till verk. Gör, gör, gör är mantrat. Som tidigar nämnt, kan i samma veva våldsamhet och olyckor uppdagdas, så det bör extra försiktighet vidtas. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av asabovesobelow - 11 augusti 2016 18:56

När jag första gången fick höra om utmaningen att plita ner 100 saker som man vill uppnå i livet, så blev jag både ledsen och skrämsen. Detta var för två veckor sedan när jag gick till affären och grät samtidigt för att mina dopamindepåer var helt ur...

Av asabovesobelow - 10 juni 2016 19:28

Qbit är gamet. Önskar att musiken alltid lät och kändes så här.   Hur känns det?   Välmåendesuckar, musikens flow genomsyrar hela kroppen och orden flödar genom sinnet, melodin leker utanpå och innaför. Mer uppmärksam, tuggar till lite då och...

Av asabovesobelow - 2 juni 2016 21:12

Vet inte varför jag är en så romantisk själ. Borde vara mindre så, men ascendenten är en stark faktor. Hos alla. Ens ascendent är ett av trion som utgör ens persona. Dit räknar man sol, måne och således asc. (din är oxe, oxe, stenbock om du ville vet...

Av asabovesobelow - 10 maj 2016 21:32

Åt precis den värsta carbonaran jag någonsin har smakat. 165 kronor. Otroligt ovärt. Less på att vara i singular. Ja, singular. Inte för att jag inte tycker om det, men less på att inte få kramas och stå tätt, tätt intill. Hålla hand och andas in var...

Av asabovesobelow - 8 maj 2016 20:39

Här kommer en rusrapport som egentligen borde ha utspelat sig vid ett annat tillfälle. Och som jag egentligen inte skulle ha skrivit ner här men wtth.   Dvs inmundigandet av substansen skulle ha skett på säg en festival eller annan fet tillställn...

Ovido - Quiz & Flashcards